Pengaruh Program Open Table Terhadap Keputusan Pembukaan Rekening
(Survey pada Bank Syariah Indonesia KCP Ciamis)
Abstract
Characteristics and changes in attitudes of prospective customers also cannot be predicted when the open table program is implemented in a marketing strategy by the banking sector. The focus of this research focuses on 2 (two) variables, namely: (1) open table; and (2) account opening. The regression correlation in this study refers to the independent variable, namely the open table on account opening as the dependent variable. The research method used is quantitative research methods. The results show that the Sig value is 0.044 <0.05, which means that there is an influence between the Open Table and account opening, because Ha is accepted with a Sig <0.05, but for the correlation coefficient above, the Open Table has a close relationship of 0.198meaning that the Open Table has a very low relationship with opening an account at BSI Pasir Manis with a significance level of 19.18%.
References
Astuti, T. 2003. Pengaruh Persepsi Nasabah Tentang Tingkat Suku Bunga, Promosi Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Minat Menabung Nasabah. Yogyakarta: Universitas Negeri Yogyakarta.
Awamirillah, Q. F. (2019). pengaruh penggunaan aplikasi bris online dan promosi melalui media sosial terhadap volume penjualan dalam praktik wirausaha syariah jurusan perbankan syariah 2018 (Doctoral dissertation, IAIN Ponorogo).
Creswell, J. W. (2002). Desain penelitian. Pendekatan Kualitatif & Kuantitatif, Jakarta: KIK.
Firmansyah M. Anang (2020). Komunkasi Pemasaran. CV. Penerbit Qiara Media - Pasuruan, Jawa Timur.
Firmansyah M. Anang, Andrianto (2019). Manajemen Bank Syariah. CV. Penerbit Qiara Media - Pasuruan, Jawa Timur.
Ghozali. Imam. 2013. Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program IBM SPSS
21. Cetakan VII. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
Hermawan, A. (2012). Komunikasi Pemasaran. Jakarta: Erlangga.
Ini, T. J. (2018). Pengaruh Media Promosi Perbankan Syariah Terhadap Minat Menabung Masyarakat di Bank Syariah Mandiri Pasuruan.
Kertajaya, Hermawan. 2005. Spiritual Marketing. Bandung: Mizan.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2007). Il marketing del nuovo millennio. Pearson Italia Spa.
Kurnia. E, (2013) Customer is Change. Bukurepubika: Jakarta.
Kusnindiarti, R. (2016). Strategi Komunikasi PT. Telekomunikasi Indonesia, Tbk Divisi Regional III Site Operation Kopo Melalui Kegiatan Open Table (OT) Dalam Memperkenalkan Produk Indihome Di Kalangan Konsumen Di Kota Bandung (Doctoral dissertation, Universitas Komputer Indonesia).
Lupiyoadi, R. (2013). Manajemen Pemasaran Jasa: Berbasis Kompetensi (3 ed.). Jakarta: Salemba Empat.
Mukhammad Aqil, M. (2021). Analisis Efektivitas Promosi Digital Terhadap Pertumbuhan Nasabah Perbankan Syariah di Indonesia Periode 2016-2019 (Doctoral dissertation, IAIN PURWOKERTO).
Purwanto, E. A., & Sulistyastuti, D. R. (2012). Implementasi kebijakan publik: konsep dan aplikasinya di Indonesia. Gave Media.
Rachmawati, A. (2019). Pengaruh Strategi Pemasaran Opentable Dalam Meningkatkan Jumlah Nasabah Penghimpunan Dana di PT. Bank Negara Indonesia Syariah (Persero) Cabang Dharmawangsa-Surabaya (Doctoral dissertation, Universitas Airlangga).
Rumondang, A., Sudirman, A., Effendy, F., Simarmata, J., & Agustin, T. (2019). Fintech: Inovasi Sistem Keuangan di Era Digital. Yayasan Kita Menulis.
Saunders, S. (2003). Attracting and Keeping Bank Customers. Alaska Business Montly.
Sugiyono. (2003). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Cetakan ke-19. Bandung: Alfabeta.
Sugiyono. (2013). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Cetakan ke-19. Bandung: Alfabeta.
Sukirno, S. (2013). Pengantar Bisnis Edisi Pertama (1 ed.). Jakarta: Kencana.
Sutrisno, A. (2016). Analisis Pengaruh Persepsi Kualitas Pelayanan, Promosi, dan Religiusitas Terhadap Minat Mahasiswa Menabung di Perbankan Syariah (Doctoral dissertation, IAIN SALATIGA).
Tanireja, Tukiran dan Mustafidah. H (2014). Penelitian Kuantitatif (Sebuah Pengantar). Bandung: Alfabeta.
Tjiptono, F. (2008). Strategi Pemasaran. Yogyakarta: Andi.
A. Jurnal
Ali, K. (2017). Pengaruh Promosi Dan Atribut Produk Terhadap Keputusan Nasabah Dalam Memilih Tabungan Ekasave Pada Bank Eka Kantor Pusat Metro. Derivatif: Jurnal Manajemen, 11(1).
Fadillah, A. N., Saenan, D., & Muchtasib, A. B. (2020). Analisis Pengaruh Promosi Digital terhadap Perilaku Konsumtif Mahasiswa Perbankan Syariah dalam Berbelanja Online dengan Religiusitas sebagai