PEMBERDAYAAN TEKNOLOGI INFORMASI UNTUK KEUNGGULAN BISNIS
Keywords:
teknologi informasi, keunggulan kompetitif
Abstract
Nowadays, IT maintenance is mostly needed by the companies, even small scale companies. It must be supported by 4 (four) factors to be a key in increasing competition power and competitive advantages for the companies. They are (1) IT management system; (2) IT storage management; (3) IT defense system and (4) Pervasive management. By the way, companies which won’t maintenance the four factors will be a looser in the business competition. That’s way IT maintenance is a must for every companies to reach their competitive advantages.
References
AB. Susanto, “E-Business Dipilih ?”, Business.htm.
Anonim. (2003). “Strategi dan Perencanaan untuk Memulai usaha”. Analysis. Selasa 29 Juli 2003.
Arrianto Mukti Wibowo dkk. (1999). Kerangka Hukum Digital Signature dalam Electronic Commerce. Fakultas Hukum UI Jakarta.
Bank Indonesia. (2004). Arsitektur Perbankan Indonesia. Jakarta.
Barcelius Ruru. (1998). “Reorientasi Pengeloloaan BUMN dalam Upaya Mencari Format Baru yang Efisien dan Modern”. Makalah Seminar. Jakarta 23 Juli 1998.
Bob Julius Onggo. “Apa Itu E-PR”. www.bjoconsulting.Com.
Dawam Rahardjo. (2004). “Isu-isu Kontemporer Ekonomi Pancasila”. Makalah Pusat Studi Ekonomi Pancasila UGM. 6 April 2004. Yogyakarta.
Hermawan Kartajaya. (2003). “IT Tidak Pesat Tapi Berpengaruh Besar”. E-BizzAsia. Vol I Nomor 11 Oktober 2003.
Julia Aryanti Widjaja. “Pendayagunaan Teknologi Untuk Keunggulan Bisnis”. Media Indonesia. Jakarta.
Kottler, Philip. (1999). Manajemen Pemasaran. Terjemahan. Jakarta: Erlangga.
Ningky Munir. (2003). Logika Baru Meningkatkan Daya Saing Perusahaan. Jakarta: Lembaga Manajemen PPM.
Pusat Pengkajian Divisi Teknologi. (2003). “Membangun Sistem Kelembagaan Balitbangda Berkinerja Tinggi Dalam Rangka Meningkatkan Pembangunan Ekonomi Berbasis Iptek”. Hasil Semiloka.
Stiglitz, Josep E. (2002). Globalization and Its Discontents. London: WW Norton Company.
Umar Juoro. (2003). Oligopoli dan Industrialisasi. Centre for Information and Development Studies.
Wainright Martin. E. (1991). Management Information Technology. New York: MacMillan.
Warta Ekonomi.Com. (Oktober 2002). “Pemenang E-Company Award 2002”.
Anonim. (2003). “Strategi dan Perencanaan untuk Memulai usaha”. Analysis. Selasa 29 Juli 2003.
Arrianto Mukti Wibowo dkk. (1999). Kerangka Hukum Digital Signature dalam Electronic Commerce. Fakultas Hukum UI Jakarta.
Bank Indonesia. (2004). Arsitektur Perbankan Indonesia. Jakarta.
Barcelius Ruru. (1998). “Reorientasi Pengeloloaan BUMN dalam Upaya Mencari Format Baru yang Efisien dan Modern”. Makalah Seminar. Jakarta 23 Juli 1998.
Bob Julius Onggo. “Apa Itu E-PR”. www.bjoconsulting.Com.
Dawam Rahardjo. (2004). “Isu-isu Kontemporer Ekonomi Pancasila”. Makalah Pusat Studi Ekonomi Pancasila UGM. 6 April 2004. Yogyakarta.
Hermawan Kartajaya. (2003). “IT Tidak Pesat Tapi Berpengaruh Besar”. E-BizzAsia. Vol I Nomor 11 Oktober 2003.
Julia Aryanti Widjaja. “Pendayagunaan Teknologi Untuk Keunggulan Bisnis”. Media Indonesia. Jakarta.
Kottler, Philip. (1999). Manajemen Pemasaran. Terjemahan. Jakarta: Erlangga.
Ningky Munir. (2003). Logika Baru Meningkatkan Daya Saing Perusahaan. Jakarta: Lembaga Manajemen PPM.
Pusat Pengkajian Divisi Teknologi. (2003). “Membangun Sistem Kelembagaan Balitbangda Berkinerja Tinggi Dalam Rangka Meningkatkan Pembangunan Ekonomi Berbasis Iptek”. Hasil Semiloka.
Stiglitz, Josep E. (2002). Globalization and Its Discontents. London: WW Norton Company.
Umar Juoro. (2003). Oligopoli dan Industrialisasi. Centre for Information and Development Studies.
Wainright Martin. E. (1991). Management Information Technology. New York: MacMillan.
Warta Ekonomi.Com. (Oktober 2002). “Pemenang E-Company Award 2002”.
Published
2017-02-27
Section
Articles